tisdag 28 augusti 2007

Det ska inte vara lätt...

När man så tror att allt är klart för ett antal medborgares bästa, manglat och utrett, så dyker någon liten bagatell upp på banan. Känslan av att bli utslagen är för ett ögonblick något svårsmält. Samhället är inte enkelt, nog. Men "att välja glädje" då lär vara ett recept. Tyvärr inte mitt. Än. Men jag övar på det. Men som den praktiker jag är får jag bara ta nya tag i morgon. Problemlösare som mellannamn borde jag ta mig. Tyvärr är körkortet redan så fullt av alla mina namn så en del får förkortas. Har till och med blivit utskrattad av en polis i en kontroll för att det inte såg riktigt klokt ut med förkortningarna på körkortet. Alltid kan man glädja någon. I morgon blir det bättre. Hoppas på lite vettigt folks vettighet. Antingen blir jag brutal eller så glad. Ni lär få veta vilket och om vad.

Inga kommentarer: