onsdag 1 oktober 2008

Centerpartiet ser möjligheter

Folkpartiet i norrbotten har ett radarpar som väcker förundran. Deras debatt inlägg i måndags blev besvarat av mig i dagens kuriren.

Erik Bergs (c) landstingsråd, inlägg om mångfaldens möjligheter för hälso och sjukvård matchade bra i dagens kuriren.


Budgetutskott på förmiddagen. Trots ökade intäkter med den borgerliga regeringens politik för sänkta arbetagivatavgifter o skatter gör vi av med det på elförbrukning på tekniska förvaltningen... Nåja vi ska stå för kostnadsökningar och att förändra teknikval har vi i centerpartiet också bidragit till. Men våga vägra lågkonjuktur - lär inte fungera så vi får bita ihop och se vad lösning vi vill medverka till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gunnar Selberg (c) Kiruna skriver på sin blogg den 24 sept -08:

"Jag tycker det är fel att gå emot folkets vilja. Om man vet att en stor majoritet är emot t ex regionförstoringen anser jag att det är fel att driva igenom detta mot folkets vilja."
/BoH

Anonym sa...

Gunnar Selberg har gott sällskap av många norrbottningar - men dessa saknar forum för sina åsikter. De som borde lyssna - gör det inte!

Camilla Hansen sa...

Börja gärna med att delta då diskussioner och information ges. Ett ansvar varje parti i varje kommun bär och har burit med sig.

Studiecirkelmaterialet har varit tillgängligt i 2 år.I övrigt går det att kontakta alla partierna - för dialog. Som vanligt!
Givetvis ska det respekteras om alla norrbottningar är fullkomligt nöjda med fördelning av statliga resurser, möjlighet att fatta egna beslut som berör oss, vad vård, regionalutveckling, infrastruktur etc har för möjligheter idag. Det är inte jag! Eller distriktstyrelsen i Norrbotten för centerpartiet. För vilka jag har mitt uppdrag.