onsdag 3 september 2008

Vigselförättare i ur och skur

Tillbaka på brottsplaten... vigsel på Kallax Airport. Ny erfarenhet. Regnet öste ner och det skulle finnas något VIP-rum. Under ombyggnad fick jag veta av personalen men det blivande brudparet hade koll på läget. Det blev konferensrummet. Men då ska det passeras en securitycheck, förstås. Inga problem, för vissa. Men idag var det fullt utslag för mig. Slutade med att en heldel fick plockas av. Finstövlarna och halvjuvelerna med mera. Total reducering av "pampfaktorn" och jag kunde inte låta bli att påtala att flyget var "under lupp" och jag faktiskt var en PBI - person med betydande inflytande, givetvis skämtsamt och tacksamt för att personalen gjorde sitt jobb mot faror och annat otyg, typ jag då... Allt gick väl så nu är det bara att köra nästa arbetspass - i landsbygdens tecken - lokalproducerat och annat gott.

Inga kommentarer: