tisdag 29 september 2009

Dyslexin breder ut sig...

Att förvarets ledning inte har läsglasögonen på vad gäller regeringens inriktning för utformningen av vårt försvar kommer knappast som ett bombnedslag.
Att vissa politiska partier och företrädare inte heller har viljan eller förmågan att läsa och inse vad gäller utredningen i regionfrågan förvånar inte. Det politiska arvodet kan tydligen inkludera det mesta.
Men att ledarskribenten i Kuriren inte är så pass läskunnig att veta vad de tre landstingens enhetliga ansökan har för likhet med det av Sweco helt OK alternativnr 2 för regionbildning är dock förvånande. Snart inte längre. Jag tror att jag gett honom längre startsträcka än de flesta läsare. Vad skriver man inte för att behålla lite läsare. Hoppas bara att inte de också är dyslektiker. Var månne detta samhällsfenomen sluta....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ööhhmm!
Vilket ställningstagande intar
C-distriktet i regionfrågan idag?

Med ställningstagande menar jag....
vilket geografiskt alternativ
förordas?

Anonym sa...

Jag har fått ett klarläggande
svar på min fråga på Stefan Tornbergs blogg.