fredag 26 december 2008

Borta bra men hemma bäst!

Hemma som för mig är Bergnäset fick inleda dagens engagemang med en vigselförättning i stadshuset, ett par bergnäsare emellan. Annandagsmys i egna familjen därefter, med Luleå Hockeys match mot MODO i Coop Arena. För glatta livet såväl på isen som parkeringen utanför. Varken tabelltopp eller "hyfs-liga" verkar vara mantrat för MODO. Borta bra men hemma bäst - blev ett tema för dagen även här. Mötte Frank Nilsson(c) som var på hemvändarkänsla och ledighet från näringsministern. Hemvändarkampanjen som Luleå kommun offensivt arbetar med gillar vi båda. Trots detta måste jag nog skaffa mig en hockyhalsduk för döm om min förvåning då ett något bekant ansikte glatt kom fram till mig och frågade om inte jag var från Ö-vik???!!! Undras vilken tidning han missat mig i - hann jag inte ens tänka - utan började artigt leta gemensamma nämnare, med denne vänsterpartist... dessutom. Norrstyrelsen och regionsamverkan kom vi snabbt på. Må lyckan råda över oss båda och våra lag avslutade vi med i pausen. Kan inte hjälpa att det känns SÅ JÄKLA BRA - att få tro på såväl mötesplatsers betydelse som hockeyns - för ett Luleå - i tiden. Grattis till dagens resultat och att få känna känslan av "tabelletteri". En bit kvar men vi kan - för vi vill! Enkelt uttryckt!

Inga kommentarer: