onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!

Tack till alla människor för detta gångna 2008.
2008 har för mig varit ett helt sanslöst år, på alla de sätt.

Senaste dagarna har min kontakt med Egypten pendlat mellan dagsläget, med den upptrappade "Gazakonflikten" och helgfirande där nere. Utbytte nyårshälsningar med släkten, då de firade häromdagen.

Idag hägrade julklappsspelet Batavia - med ostindiekompaniernas härjningar - var inte att leka med, regelmässigt. Det var knappt att Clarins mindre billiga deo höll måttet. Detta regelverk fick mig slutligen att lyfta luren efter assistans - hos bror duktig - men döm om min förvåning och motpartens när jag hamnade hos en annan Peter, nämligen Lundgren på NSD, som lätt förvånad men med proffesionellt tonläge artigt svarade och försökte göra sitt bästa då jag undrade om han var bra på just detta spel - Batavia. Ingen lycka där i dag. Får väl köra det vanliga spelet efter nyår.

Till mina centerpartister och övriga borgerliga kollegor i länet önskar jag nya friska tag.


Farbror Mamdouh uttryckte sig så här i sin nyårshälsning:

"Tomorrow is
Anothert year
Another Smile
Another Tear
Another Winter
Another Summer too,
but...
there will never be
Another 1 like U"
Må ni njuta av kärlek, hopp och passion! Livet ska levas.

Inga kommentarer: