torsdag 12 november 2009

och över alltihopa lyser modersoool....

Dagens bästa: Låter som dagens rätt men vilken service! - Joachim Glassell - politiskt sakkunnig i bland annat nordiska frågor gav mig som lokalpolitiker toppbemötande och mer än väl det underlag jag behövde idag. Berikande och utvecklande. Hatten av! Inte alla som bemödar sig många procent av det alla gånger. Att efter det ha fyra framåt elever från Entreprenörsgymnasiet på studiebesök kryddade förmiddagen fram till lunch.

Just nu är det ett gigantiskt tryck i spännvidden av heta frågor jag ombeds engagera mig, tilll min förvåning en normal självklarhet, känns det som. Politiken är en häftig utbildning. Fick så avsluta med en kvällsövning av landsbygdsutveckling i Fällträsk. Yngsta medelåldern av alla byar i Luleå och fullt ös så det räcker till halva stan. Kom o lyssna på bandet som spelar på Jazzomat den 21 november.

I landsbygdsutvecklingens namn har jag så träffat 20 byar, några kvar tänker den som vet hur många vi har. Ett minne för livet ofta med skratt bär jag med mig. Känns snart möjligt med en mindre klokbok från denna höstens eskapader jag fått vara med om.

Inga kommentarer: