onsdag 14 februari 2007

Alla får Mitt hjärta idag

Alla Hjärtans Dag, inte bara idag!
Att agera med hjärtat motsäger inte att det finns klokskap och en av hjärnan medveten handling bakom. Däremot medvetandegör vi hjärtefrågan idag, på Valentins dag. Det brukar alltid skapa lite skimmer av godsaker, en extra kram eller romantisk tanke åt de närmaste. Ni som alla vet att ni tillhör de närmaste mina - välj ansats, och känn hur mycket vi behöver och tycker om varandra.

Att i tidningarna dag efter dag nu läsa om trakasserier på arbetsplatser och skolor på grund av avvikande religionsuppfattning, sexuellläggning, ekonomi eller bara att man står för sin uppfattning harmonierar dåligt med alla människors lika rätt och värde. Utan det mindre utveckling.

En dag som i dag är det alltså tillåtet att göra något lite extra, för andra och Sig Själv! Tycker jag. För den som inte provat skulle jag vilja skänka tanken att gå in på www.venuschoklad.se här hittar ni riktiga godsaker. Personligen har jag fallit för Choklad Venusdipper. Som smältande avsmakas efter dopp i kopp, av kaffe. Till de som inte provat kan jag rekommendera detta - till de som smakat kan jag bara hoppas att det just smakade. Lite mysfika på morgonen i familjen blir det nu - resten av dagen blir planeringsförutsättningar för budgetarbetet med förvaltningschefer, nämndordförande, bolagsfolk och andra. Ha en skön dag! Själv och med andra.

Inga kommentarer: